Accepteer cookies om deze inhoud in te laden.

Over Face Me

"Three people visit a peepshow. They pay, take a seat, and are met by their entertainer as the curtain slides up. But when the music starts and the show is set to begin the tables turn: the visitors start to dance and the entertainer gazes upon them. The voyeur becomes the entertainer, wanting nothing more than to feel seen and desired. Lost in this strange power dynamic they will do anything to feel seen: even pay.

The music video for Face Me represents the vicious circle of a relationship where two people are unequal to each other. Where one constantly gives, the other constantly takes. How one can glorify the better, to ignore the bad of the person they are with because they, against their better judgment, want to love so desperately. They lose themselves in their desire and even though they know how it might end, yield for that quick fix of happiness again and again.

The story plays with context and flips expectations by shifting the power dynamic. It illustrates how, in a one-sided relationship, one can lose themselves completely and how things can turn out very different than what we expected them to be at the beginning.”

Vanwege de corona maatregelen vragen we iedereen om zich te houden aan de 1,5 meter afstand voorafgaand, tijdens en na afloop van het programma.

datum
16/07/2020
tijd
22:00 – 22:30
taal
Engels
 
locatie

Het Nieuwe Instituut
Museumpark 25
3015 CB Rotterdam

toegang

Gratis

Terugblik 

For the Record: Urban Imageries met Tim Wes vond tussen de eerste en tweede lockdown plaats, net in een periode waarin het leek alsof de wereld weer openging: “terugkijkend op 2020 is het misschien wel een van de spannendste tentoonstellingen binnen de culturele sector in Nederland geweest. Met de pop-up expo wilde ik laten zien hoe muziek, film en kunst samen kunnen komen en hoe we de kaders die toentertijd waren opgesteld hebben kunnen vervagen”, vertelt Tim.

Accepteer cookies om deze inhoud in te laden.

Wes: “In deze korte documentatie wordt het verhaal van de toeschouwer vertelt die hierbij aanwezig was. Het feit dat we het hebben vastgelegd betekent dat we een stukje van de geschiedenis in het archief kunnen stoppen en over 20 jaar kunnen terugkijken naar wat voor een bijzondere periode dit wel niet was.”

Tim Wes x Het Nieuwe Instituut

Tim Wes vecht als pionier voor een plek binnen erkende instituten en instellingen voor een nieuwe lichting kunstenaars die bewegen vanuit meerdere disciplines. “Voorafgaand aan de pop-up expo heb ik gebeamd op al de culturele instellingen in Rotterdam. Dit was enerzijds om een lichtpunt te brengen temidden van een donkere periode (begin lockdown) en anderzijds als protest om gehoord te worden.” “De enorme groep van makers die niet de standaard paden hebben bewandeld wordt naar mijn mening te weinig gehoord”, vertelt Tim. Met de projecten die hij ontwikkeld wilt hij als belichaming van deze groep fungeren: “ik wil laten zien wat er gebeurd als die twee werelden - de wereld van de makers en de wereld van de instellingen - de handen ineenslaan en laten zien wat de mogelijkheden kunnen zijn. Het Nieuwe Instituut durft naar mijn mening te kijken naar morgen, het risico aan te gaan en te experimenteren. Vandaar dat ik wist dat dit de partij was.”

Marina Otero Verzier, Director of Research, Katía Truijen, Senior Researcher en Delany Boutkan, Researcher
Koos Breen en Jeannette Slütter
Koos Breen
Tanja Busking
Shay Kreuger