Accepteer cookies om deze inhoud in te laden.

On Hallyu & Halimos; The Evolution of Somali K-pop Fandom

Momtaza Mehri

Momtaza Mehri bespreekt de deelname van jonge Oost-Afrikaanse vrouwen aan de K-pop cultuur en hoe deze de onderlinge verbondenheid van digitale subculturen vanaf het midden van de jaren 2000 tot nu illustreert, aan de hand van iconische K-pop-video's. Dit essay was onderdeel van For the Record: K-pop Fandoms en Digital Diasporas, op 9 mei 2019 in Het Nieuwe Instituut.

Dyke Camp is Not (Quite) Iconic Queer Gender: Madonna & Prince versus Hayley Kiyoko and Janelle Monáe

Eliza Steinbock

Eliza Steinbock onderzoekt stijl, gebaren en queer iconiciteit in muziekvideo's van Madonna, Prince en recente videoclips. Deze lezing was onderdeel van For the Record: Performing Gender, op 31 januari 2019 in Het Nieuwe Instituut.

Screen Genealogies: From Optical Device to Environmental Media

Profs. Craig Buckley, Francesco Casetti, Rüdiger Campe, Yale University

Dit essay werd gepresenteerd door Craig Buckley (Assistant Professor, Department of the History of Art, Yale University) tijdens Screen Spaces, a geography of moving image, een lezingen- en tentoonstellingsprogramma over de relatie tussen video en de publieke ruimte in New York City op 1 december 2018.

Reading Justin

Guus Beumer

Guus Beumer neemt Justin Timberlake’s Super Bowl Halftime Show onder de loep. Dit artikel werd eerder gepubliceerd in Volume #52: The End of Informality (28-06-2018).

Marina Otero Verzier, Director of Research Katía Truijen, Senior Researcher
Vere van Gool, curator Emma Macdonald, curatorial assistant
Shay Kreuger, moderator Koos Breen, set design and graphic design Jeannette Slütter, set design Tanja Busking, film production